fbpx
מה זה שיווק דיגיטלי - 2019 2

מה זה שיווק דיגיטלי – 2019

לפני שנדבר על מה זה שיווק דיגיטלי, ולפני שחלקכם יתעייף וינטוש, יש נקודה חשובה אחת שאני רוצה להעביר לכם: ערוץ השיווק הדיגיטלי הוא הערוץ האפקטיבי ביותר לשיווק העסק שלכם. זה נכון היום, זה יהיה יותר ויותר נכון ככל שיעבור הזמן.

מעדיפים יותר תכל”ס? אולי יתאים לכם יותר לקרוא את 9 ערוצי שיווק דיגיטלי למסחר אלקטרוני מוצלח

נקודה שניה חשובה, אם החזקתם מעמד עד כאן, היא שנוכחות דיגיטלית היא לא דבר שדוחים וחשוב להכנס לזה כמה שיותר מהר, כי, כפי שאסביר בהמשך, הזמן משחק תפקיד מכריע בעוצמת הנוכחות וקובע במידה רבה בכמה קלות אנשים יוכלו למצוא את העסק שלכם.

קצת רקע

השיווק הדיגיטלי הינו עתיק כמו האינטרנט עצמו. הרבה לפני מנועי החיפוש, עסקים שהקימו אתר אינטרנט רצו שכמה שיותר אנשים יבקרו בו, אך היה מאוד קשה להגיע לאנשים, היית צריך לפרסם את האתר על חולצות, כוסות קפה או עטים ולחלק לאנשים, לשלם על פרסומות יקרות בטלויזיה, לעצב באנרים ולרכוש שטחי פרסום יקרים בפורטלים, או להכנס לפורומים ולהתחיל לכתוב הודעות, ואני בטוח שאנשים חשבו על עוד אלף ואחת דרכים יצירתיות אחרות למשוך מבקרים לאתר האינטרנט שלהם אבל לא היתה ממש דרך שהמבקרים ימצאו אותך מבלי שנתקלו באחד מהדברים שהזכרתי למעלה.

מנוע החיפוש, הדלק של האינטרנט.

אפשר להגיד בביטחון שמנועי החיפוש אחראים להצלחת טכנולוגיית האינטרנט לא פחות מהאתרים עצמם. מנוע החיפוש הראשון שסרק את רשת המידע העולמית – האינטרנט פותח בשנת 1993 ושנה אחר כך יצא לשוק מנוע החיפוש הראשון ששילב חיפוש טקסט בגוף האתרים. מאז 2001 שולט גוגל בשוק מנועי החיפוש.

מנוע חיפוש סורק את כל דפי האינטרנט והקבצים אותם הוא יכול למצוא ולאחר מכן מנוע החיפוש ממיין את הנתונים של אותו דף האינטרנט ומריץ חישוב היחודי לו ומדרג את האתר ביחס לאחרים, בהתאם למילות המפתח של החיפוש.

נו, חפרת… מה זה שיווק דיגיטלי?

מנועי חיפוש הם האמצעי הראשון לשיווק דיגיטלי של אתרי אינטרנט. עוד לפני שהמושג שיווק דיגיטלי בכלל נהגה.

טוב, אז שיווק דיגיטלי הוא מונח כללי המתאר את כל אופציות הפירסום ברשת, קידום המותג שלכם והגברת המודעות אליו. השיווק הדיגיטלי הוא מושג גמיש מאוד, הוא משתנה כל הזמן בהתאם להרגלי הגלישה באינטרנט של אנשים , כניסת טכנולוגיות חדשות, למשל מנועי חיפוש, טלפונים סלולרים, ורשתות חברתיות. אפילו דברים שנראים לא קשורים, למשל מהירות הגלישה יכולים לשחק תפקיד מכריע בעיצוב מחדש של אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי.

דבר תכלס… מה זה שיווק דיגיטלי?

תכלס, שיווק דיגיטלי בימינו מורכב בעיקר מהטרנדים הבאים. חלקם איתנו מתחילת הדרך ורובם הצטרפו מתישהו אח”כ.

  • בניית אתר אינטרנט – אבן הפינה של הנוכחות הדיגיטלית
  • קידום אתרים אורגני (SEO)
  • קידום אתרים ממומן במנועי חיפוש (SEM)
  • קידום באמצות תוכן – תוכן ממומן, רשימות תפוצה ובלוגים.
  • קידום אורגני ברשתות חברתיות
  • פרסום ממומן ברשתות חבתיות
  • פרסום בערוצי תוכן פופולריים.
  • אפליקציות וחנויות וירטואליות.

נו.. ומה בדיוק הופך את השיווק הדיגיטלי לערוץ האפקטיבי ביותר לשיווק עסק?

לשיווק דיגיטלי יש יתרונות אדירים על פני ערוצי שיווק אחרים ונראה ככל שעובר הזמן המדיה הישנה מפנה את מקומה למדיה הדיגיטלית כך שיתרונות אלה רק ילכו ויתעצמו עם השנים.

היתרון הגדול ביותר לטעמי הוא המיקוד. שיווק דיגיטלי מאפשר לך כבעל עסק להגדיר בצורה מדוייקת מאוד את קהל היעד שלך ולמקד את מאמצי הפרסום אליו. בין אם לפי חתך גיל, מגדר או אפילו תחומי התעניינות, השיווק הדיגיטלי מאפשר לך להגיע בדיוק אל מי שרצית.

כבעלי עסקים, בטח אתכם מעניינת השורה התחתונה, וגם פה השיווק הדיגיטלי לוקח בסיבוב. לשיווק דיגיטלי עלות הפקה מאוד נמוכה יחסית לערוצי פרסום אפקטיבים אחרים. אין צורך להוציא סכומים אדירים עבור הפקות טלויזיה או רדיו ולמרבית העסקים אין תקציב פרסום כל כך גדול ממילא והם נאלצים להשתמש בערוצי פרסום נחותים. לשיווק הדיגיטלי יש מגוון רחב של אפשרויות ומתאימות לכל תקציב, קטן וגדול ומגיעות בדיוק לקהל היעד שלו. לערוץ שיווק דיגיטלי יש נוכחות שלא מסתיימת ברגע שנגמר תקציב הפרסום והוא ממשיך לעבוד בשבילכם 24/7.

לשיווק דיגיטלי יש יתרון משמעותי נוסף על ערוצי השיווק האחרים. השיווק הדיגיטלי מאפשר לך בצורה קלה לקבל משוב מיידי על ביצועי מאמצי השיווק שלך- המודעות,הקמפיינים ברשתות החברתיות, המיקום שלך ביחס למתחרים במנועי החיפוש.אתה אפילו יכול לגלות באילו מהמוצרים או שירותים שאתה מציע יש התעניינות רבה יותר ואליהם כדאי לכוון את מאמצי השיווק ותהליכי הייצור. באמצעות שיווק דיגיטלי אתה יכול לקבל תובנות לגבי הצרכנים שלך שלא ניתן לקבל באף מדיה אחרת ולהשתמש בהם לניסוח אסטרטגיה עיסקית מדוייקת יותר.

שיווק דיגיטלי מאפשר לך למקד את מאמצי השיווק שלך בקהל היעד הנכון לעסק שלך
שיווק דיגיטלי מאפשר לך למקד את מאמצי השיווק שלך בקהל היעד הנכון לעסק שלך

באמצעות שיווק דיגיטלי אתה יכול להרחיב את מעגל השיווק שלך לשווקים בינלאומיים בהשקעה אפסית, לייצר מודעות גלובלית למותג שלך ולהציע את המוצרים והשירותים שלך לכל העולם.

סבבה… אבל מה כל כך חשוב להתחיל היום?

שיווק דיגיטלי נעשה יותר אפקטיבי ככל שהוותק של אתר האינטרנט גדל.
אתר וותיק יהנה משיווק דיגיטלי אפקטיבי הרבה יותר מאתר אינטרנט חדש

אחד מעשרת הקריטריונים העיקרים לדירוג במנועי חיפוש הוא גיל הדומיין, כתובת ה URL שלו ופרמטר שמגדיר את הסמכות המקצועית שלו. לכל תחום יש מספר מאוד מוגבל של מילים שיכולות להרכיב שם דומיין רלונטי עבור העסק וככל שעובר הזמן המילים האלה הולכות ומתמעטות ככל שאנשים רוכשים לעצמם שמות דומיין איכותיים.

לגבי גיל הדומיין, רק שתדעו, קרוב ל60% מהאתרים בעשיריה הפותחת בתוצאות החיפוש בגוגל הם אתרים שעלו לאויר לפני שלוש שנים ויותר. אין מה להרחיב מעבר על הנקודה הזאת.

דבר אחרון חביב, עסקים שהנוכחות הדיגיטלית שלהם ותיקה, זוכים למוניטין טוב יותר. סביר להניח שגולשים כבר נתקלו במותג שלהם כבר בעבר וכבר מכירים אותו. הנוכחות הדיגיטלית ברשתות החברתיות משחקת תפקיד מרכזי באסטרטגיה שיווקית מלאה ושם השפעת הותק על המוניטין חזקה אף יותר. ככל שאתה יותר נוכח, פיסרמת יותר תוכן, צברת לייקים ועוקבים, כך העסק שלך נתפס ונהנה ממה שנקרא בשיווק ‘הוכחה חברתית.

מעכשיו גם העסק שלכם יכול להנות משיווק דיגיטלי בעלות משתלמת במיוחד ולקבל פתרון שיווק דיגיטלי מושלם המותאם במיוחד לעסקים מקומיים. לחצו לפרטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *