fbpx
פיתוח תוכנה ואפליקציות

מהו פיתוח מונחה עיצוב?

מהו פיתוח מונחה עיצוב? 1
קרדיט: 2. EXPOWARE SOFT – 2017 The user of the software won’t know what she wants until she sees the software. Humphrey’s Law An interactive system can never be fully specified nor can it ever be fully tested. Wegner’s Lemma

פיתוח מונחה עיצוב ( UXDD – Design driven development) היא מתודולוגית פיתוח תוכנה המשתמשת בתהליך העיצוב כחלק מתהליך למידת והגדרת הדרישות. שימוש בעיצוב להגדרת הדרישות העיסקיות משמשת אותנו בבנית פתרון טכנולוגי מושכל וטוב יותר עבור הלקוחות שלנו.

ניתן לראות את ב UXDD כתהליך שבו העיצוב והחווית המשתמש מניעים את תהליך הפיתוח של מוצר התוכנה, או האפליקציה שלו. גישה זו מובילה לפיתוח מוצרי תוכנה שמשתמשים אוהבים, ואוהבים להמליץ עליהם.

ה UXDD רואה בעיצוב כארגז כלים לפיתוח עיסקי ולמענה מדוייק על בעיות הלקוחות והופכת את העיצוב לחלק אינטגרלי מתהליך פיתוח התוכנה. כפי שניתן להבין מהשם, ה UXDD שם את העיצוב בבסיסו של תהליך הפיתוח.

ללמוד מהעיצוב

ללמוד מהעיצוב משמעותו לאפשר לעסק לקבל תובנות שישפרו את תהליך קבלת ההחלטות ובחירת הטכנולוגיות לפי שמושקעים משאבים רבים בתהליך פיתוח התוכנה. העיצוב יכול להיות ברמה של סקיצה על נייר, או ממשק דמה (MOCK UP) ועד אבטיפוס שמגיב ללחיצות ומאפשר לנו להבין את זרימת הממשק בצורה טובה יותר. בצורה זו, אנחנו יכולים לקבל משוב הרבה יותר טוב מהלקוח (גם אם אנחנו הלקוח) היות ואנחנו ממש רואים איך יראה המוצר המוגמר עוד לפני שהתחלנו לבנות אותו.

העיקר החוויה

פיתוח מוצר תוכנה שפותר למשתמשים בעיה מסויימת או משפר תהליכים עיסקיים הוא רק חלק אחד מפיתוח מוצר תוכנה מצליח. החוויה שמספק המוצר נותן ערך מוסף שמבדיל בין מוצר בינוני למוצר נהדר. כל אחד מאיתנו יכול לחשוב על שתי תוכנות שעושות בדיוק את אותו הדבר אך עדיין אחת מהן תחשב בעיננו כטובה יותר. תוכנה מצויינת היא תוכנה שגורמת למשתמש להרגיש מיוחד, הוא יספר עליה לחברים שלו ויקדם אותה בשבילך. תהליך פיתוח מונחה עיצוב הוא הדרך האולטימטיבית לייצור חווית משתמש נפלאה. כשצוות הפיתוח שלנו רואה לנגד עיניו רק את רשימת המשימות שעומדת לפניו, פעמים רבות הם יעגלו פינות על חשבון איכות העיצוב.

מלכודת שחרור הגירסה

מבלי פיתוח מונחה עיצוב זה קל ביותר לבנות חוויות משתמש גרוע לתוך מוצר התוכנה שלנו ולא פחות חשוב, לפספס לחלוטין את המטרה שלשמה התוכנה פותחה מלכתחילה. מנסיוני, בהעדר תהליך פיתוח מונחה עיצוב, הצוותים מתמקדים בצורה בלעדית בהשלמת הפיתוח ושיחרור הגירסה, לעיתים תוך עוורון מוחלט לצורכי המשתמש הסופי ויוצא שהם מספקים לו פתרון תוכנה עם ערך מאוד נמוך. שלב זה אמנם קיצוני והוא מייצג בעיה קשה המוטמעת עמוק בתהליך הפיתוח.

מהו פיתוח מונחה עיצוב? 2
קרדיט EXPOWARE SOFT – 2017 Presentation Business Data How You See Your System How Users See Your System Interface BLACK MAGIC DOING THINGS RIGHT

מעוניינים במידע נוסף על UXDD? לחצו על הקישור לסרטון באורך 5 דקות שמסביר את עקרונות הליבה של פיתוח מונחה עיצוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *