fbpx
בניית אתרים לעסקים קטנים ב 2020

בניית אתרים לעסקים קטנים – צריך ב2020?

האם בניית אתרים לעסקים קטנים היא דבר חיוני ב 2020? זו השאלה שאני מנסה לחשוב עליה בפוסט הזה. נראה כי בשנים האחרונות בניית אתר אינטרנט איבדה מחשיבותה באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי. הרבה שינויים גרמו לכך שלעסקים מקומיים יש כעת אופציות שונות לעשות שיווק דיגיטלי מבלי להשקיע כסף בבנית אתר אינטרנט מקצועי.

נקודות עיקריות

  • 50% מהצרכנים מבקרים באתרי האינטרנט של עסקים קטנים לאחר קריאת ביקורות חיוביות
  • עבור קידום אורגני, בניית קישורים, בניית המותג ומענה על ציפיות הצרכנים בניית אתר אינטרנט עדיין הכרחית לעסקים קטנים .
  • בניית אתרים לעסקים קטנים הכרחית גם לעסקים שמשתמשים ברשתות חברתיות לשיווק דיגיטלי.

לפני שנתיים, אם היינו שואלים את השאלה הזו, התשובה היתה כן! חד משמעי. היום, הנושא הזה מעט מעורפל. גוגל מושכת יותר ויותר את האינטראקציה וההמרות לכיוון הפרסום הממומן והדבר מעלה את השאלה – האם בניית אתרים לעסקים קטנים ב 2020 הכרחית והאם בניית אתר לעסק קטן משתלמת.

ישנם ראיות שמראות שפחות ופחות סביר שצרכנים יחפשו אתר האינטרנט של עסק מסויים לפני שיעשו איתם עסקים.

מחקר שהתבצע ב2018 הראה שבעוד ש86% מהצרכנים קוראים ביקורות על עסקים מקומיים באינטרנט, לא כולם יגיעו לבקר באתר האינטרנט של העסק.

מה מזין את האמונה בניית אתרים לעסקים קטנים לא ממש חיונית?

סקר שביצעו ב CNBC הראה שלכמחצית (45%) מהעסקים הקטנים אין אתר אינטרנט. מבין אלה שיש להם, רק 37% באמת משתמשים בו לשיתוף חדשות עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים. רבים מבעלי העסקים מסתפקים באלטרנטיבות כמו רישום באתרי אינדקס או דף פייסבוק. בעוד שזה ישמע לא מתקבל על הדעת להרבה בעלי עסקי וסוכניות שיווק דיגיטלי, ניתן לטעון שבניית אתר אינטרנט לעסקים מקומיים היא לא ממש חיונית.

השפעות גוגל

אתר אינטרנט לעסקים מקומיים - לוגו גוגל לעסק שלי
גוגל לעסק שלי

גוגל לעסק שלי (Google my business) והשינויים בחיפוש בגוגל גם לוקחות חלק באמונה שבניית אתרים לעסקים היא לא דבר חיוני. עם התפתחות השירות והוספת פיצ’רים חדשים מצד גוגל לקוחות יכולים לבצע הרבה פעולות שהיו בעבר ניתנות לביצוע רק דרך אתר האינטרנט, ישירות דרך תוצאות החיפוש.

כפתורי פעולה

בעלי עסקים יכולים כיום לייצר דף גוגל לעסק שלי מותאם לנייד בחינם שהוא למעשה גירסה מותאמת לנייד של דף ה גוגל לעסק שלי. בעזרת הדף הזה הם יכולים להוסיף כפתורי פעולה, למשל ‘הנחיות הגעה’ או ‘צור קשר’ לדף הגוגל לעסקים שלהם שלכאורה הופך את האפשרות לבניית אתרים עוד פחות רלוונטית לעסקים קטנים .

קישורים מיוחדים

גוגל לעסק שלי מאפשר להוסיף קישורים לפעולות מיוחדות, למשל ‘שמור שולחן’ או ‘הזמן אונליין’ שיכולות להתבצע מתוך דף הגוגל לעסק שלי כך שלא צריך לפנות לאתר האינטרנט לביצוע ההמרה.

הוספת פוסטים

פוסטים מאפשרים לבעלי עסקים קטנים לשתף חדשות והצעות דרך הדף שלהם בגוגל לעסק שלי וכך מנוע החיפוש לקח עוד סיבה מהצרכנים לקפוץ לביקור באתר האינטרנט של העסק המקומי וגם הוסיף אלטרנטיבה לרשתות חברתיות בנוגע ליצירת קשר עם הצרכנים.

תפריטים

עסקים מקומיים יכולים להעלות לדף הגוגל לעסק שלי רשימה של שירותים, מסעדות ופאבים יכולים להעלות את התפריט שלהם וצרכנים כבר לא חייבים להכנס לאתר האינטרנט של העסק המקומי כדי לצפות באפשרויות.

שאלות ותשובות

גוגל לעסק שלי מאפשרת עכשיו גם להוסיף שאלות ותשובות לרשומה שלהם וכך לכאורה לוקחת עוד מאפיין שהיה קשור לאתר האינטרנט לעסקים.

רגע רגע… אחד מהשירותים שאתה מציע הוא בניית אתר אינטרנט לעסקים מקומיים אבל ממה שאתה אומר פה נראה שלא כלכך צריך אותו יותר…

אז זה נכון, אני מציע שירות בניית אתר אינטרנט לעסקים מקומיים, אבל לפני הכל אני מחוייב לתוצאות. בניית אתר אינטרנט לעסק מקומי לא עוזרת לי בכלום אם היא לא מספקת ללקוח את התוצאות הטובות ביותר עבורו. חוצמזה… עוד לא הגעתי לשורה התחתונה.

למרות כל מה שנאמר אתר אינטרנט לעסקים מקומיים הוא דבר חיוני!

אם הייתם על הגדר עד עכשיו ולא הצלחתם להחליט אם העסק המקומי שלכם זקוק לאתר אינטרנט, יכול להיות שאחרי שקראתם את הפוסט הזה, התחלתם לנטות לכיוון הלא. אבל, חשוב שתקראו את ההמשך כדי להבין למה העסק המקומי שלכם כן צריך אתר אינטרנט.

סיבה ראשונה: אתר אינטרנט הוא (כמעט) דרישת סף לקידום אתרים אורגני לעסקים מקומיים

בעוד שזה אפשרי, זה הרבה, הרבה יותר קשר לעסקים לזכות בדירוג גבוה ברישומים של העסקים המקומים מבלי שיהיה להם אתר אינטרנט משלהם. עם ההתקדמות בטכנולוגית החיפוש הדיגיטלי והעלייה בפופולריות של חיפוש קולי, נוכחות דיגיטלית עוצמתית חיונית לכל עסק מקומי. אם לעסק שלכם אין אתר אינטרנט משלו, לסוכנות השיווק הדיגיטלי שלכם יהיה קשה מאוד, אם לא בלתי אפשרי לספק לכם את הרמת הניראות הנדרשת לכוון את התנועה אל העסק שלכם.

סיבה שניה: הצרכנים מצפים מכם שתבנו אתר אינטרנט מקצועי לעסק שלכם

נכון, כבר אמרנו שלצרכנים יש את היכולת היום למצוא את המידע שהם צריכים ולבצע פעולות ישירות מתוך תוצאות החיפוש מחקר על צרכנות דיגיטלית קובע שצרכנים מצפים שלעסק מקומי יהיה אתר אינטרנט. המחקר מצא ש 63% מהצרכנים השתמשו באתר האינטרנט של העסק המקומי למציאת מידע וליצירת קשר.

סיבה שלישית: אתר אינטרנט לעסקים מקומיים חיוני לבניית רשת קישורים

בעולם הדיגיטל, קישורים הם כמו כסף. הם חיוניים לקידום אורגני אבל גם חיונים להפניית לקוחות. אתר אינטרנט מקצועי לעסק שלכם משדר מקצועיות ואמינות והוא הרבה יותר יעיל כשזה מגיע להפניית לקוחות לעסק שלכם. אם אתם למשל עורכי דין, הפניית הפרסום הדיגיטלי שלכם לאתר האינטרנט המקצועי שבניתם היא הרבה יותר אפקטיבית מאשר הפניה לרשומה באינדקס מסויים או לדף הגוגל לעסק שלי.

בדומה לכך, אם אתם מעצבים, או שיש לכם סלון לבניית ציפורניים או משהו כזה, אתר עסקי יכול לשמש אתכם להפניית הלקוחות לתמונות, סרטים, מחירון וכ”ו שיוכלו להחשף אליהם בקלות במקום אחד.

סיבה רביעית: תוכן מעלה את הרלוונטיות שלכם

אם אתם לוקחים ברצינות את הניראות המקומית שלכם, לא רק שאתם צריכים אתר אינטרנט שיספק לכם את הסיכוי הטוב ביותר להופיע בתוצאות החיפוש המקומיות, אתם צריכים אתר אינטרנט ככלי לאחסון התוכן שלכם שמשפר את הרלוונטיות שלכם ולבנות את הקישורים הכלכך חיונים לניראות מקסימלית.

סיבה חמישית: אתר אינטרנט הוא דבר חיוני למיתוג העסק המקומי שלכם

לא משנה באיזה תחום העסק שלכם, זה בלתי אפשרי לייצר תדמית מקצועית למותג שלכם ללא אתר אינטרנט מקצועי. אתר אינטרנט הוא חלון הראווה של העסק שלכם והוא למעשה ערוץ שיווק פרטי שלכם שיש לכם שליטה מלאה עליו. אתר אינטרנט מקצועי ומעוצב יסייע לכם להציג את הסמכות שיש לכם בתחום העיסוק שלכם, את הערכים והתרבות שהמותג שלכם מייצג.

סיבה שישית: אתר אינטרנט הוא כלי אידיאלי לשירות לקוחות

הצרכנים בימינו פונים ברובם לרשתות חברתיות בשביל לקבל שירות לקוחות, אבל זה לא תמיד אפקטיבי או מעשי לענות בפירוט על כל שאלה. בניית אתר אינטרנט לעסק שלך מאפשרת לך שליטה מלאה על תהליך שירות הלקוחות שלך ולהפנות את הלקוחות לדף שאלות ותשובות מעודכן, או לדף צור קשר פשוט על ידי שיתוף קישור.

שורה תחתונה

בעוד שהשיפורים שגוגל עשו ל’גוגל לעסק שלי’ הפכו אותו לכלי חיוני לעסקים מקומיים ולצרכנים כאחד, אי אפשר לחשוב עליו כתחליף לאתר אינטרנט מקצועי.

‘גוגל לעסק שלי’, אינדקסים שונים לעסקים ודפי פייסבוק הם ללא ספק נכס לכל בעל עסק מקומי שרוצה להעצים את הנוכחות הדיגיטלית שלו והם מציעים הרבה אפשרויות לספק לצרכנים את המידע שהם צריכים אודות העסק שלכם.

ששת הסיבות שציינתי למעלה, ועוד הרבה נוספות שלו צריכות לגרום לכם להבין שאתר אינטרנט מקצועי הוא עדיין, וכנראה תמיד יהיה אחד מכלי הנשק החזקים ביותר בנישקיית השיווק הדיגיטלי שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *